Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wkrótce

Wiktor Milczarek - Podróże do bliskiego wschodu

data rozpoczęcia:
04.07.2015 11:30
data zakończenia:
04.07.2015 00:00
miejsce:
adres:
Sala Herbaciarnia, Wzgórze Zamkowe
Wiktor Milczarek - Podróże do bliskiego wschodu Wiktor Milczarek - Podróże do bliskiego wschodu

Galeria Szara oraz Fundacja LAJA zapraszają na spotkanie w ramach projektu MEDIALIŚCI 2.0 i 7 Festiwalu Svátek čaje / Święto Herbaty. Podróże do dźwięków bliskiego wschodu – Souvenir de Tanger / Wiktor Milczarek – spotkanie

Podczas spotkania z Wiktorem będziemy mieli okazję posłuchać opowieści oraz kaset z muzyką arabską, które kolekcjonował podczas swoich podróży po bliskim wschodzie. Znajdziemy tam przeróżne dźwięki i historie od arabskiej wiosny, po kurdyjskie pieśni.

„Tanger to francuska nazwa miasta w północno-zachodnim Maroku. Po arabsku powiedzielibyśmy Ṭanjah; w języku założycieli tego miasta, czyli Berberów nazwalibyśmy je Ṭanja, ale to współczesny berberyjski, Berberowie zakładając je w VII wieku p.n.e. mówili na nie Tinigi; po angielsku to Tangier, hiszpańsku Tánger, portugalsku Tânger. Z kolei Souvenir de Tanger to projekt Wiktora Milczarka, który w swojej muzyce bada miejsca, w których muzyka elektroniczna, a szczególnie techno, spotyka się ze światem szeroko rozumianej kultury arabskiej. Szczególnie w kontekście turystycznym, stąd też pochodzi jego pseudonim – ze swojej wycieczki z mamą przywiózł folder turystyczny ozdobiony wielkim napisem Souvenir de Tanger, pozostałości po kolonialnej przeszłości Maroka”.
(źródło: http://culture.pl/pl/tworca/souvenir-de-tanger)

Souvenir de Tanger jest producentem muzyki elektronicznej, który należy do kolejnego pokolenia europejskich twórców tworzących wyobrażoną krainę Orientu. W swojej muzyce bada miejsca, w których muzyka elektroniczna, a szczególnie techno, spotyka się ze światem szeroko rozumianej kultury arabskiej. Dźwięki czerpie między innymi z sampli przeróżnych arabskich instrumentów, które znacznie zniekształca, przez co często trudno określić ich pierwotne pochodzenie – równie dobrze mogłyby być to dźwięki stworzone syntetycznie. Słyszymy też głosy i pieśni, a raczej to, co było nimi było przed wszystkimi modulacjami. Czasami są to uliczne piosenki zgrane z YouTube’a, śpiewy imamów albo wystąpień politycznych. W 2014 roku wydał dwie płyty (”I” i ”II”), obydwie wyszły nakładem niezależnej oficyny wydawniczej BDTA.

Zobacz również: