Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wkrótce

Edukacja przez Szachy

data rozpoczęcia:
18.01.2018 09:00
data zakończenia:
18.01.2018 00:00
miejsce:
adres:
w sali konferencyjnej Zamku Cieszyn przy ul. Zamkowej 1
Edukacja przez Szachy Edukacja przez Szachy

Szachy sposobem na poprawienie koncentracji, pamięci i logicznego myślenia już u najmłodszych dzieci? Badania przeprowadzone m.in. w Stanach Zjednoczonych pokazują niezwykle pozytywny wpływ „królewskiej gry” nie tylko na rozwój intelektualny dzieci i młodzieży, ale także społeczny, psychiczny i ogólny. Zadaniem organizowanej przez Miasto Cieszyn i Śląski Związek Szachowy konferencji „Edukacja przez Szachy w Szkole” jest przybliżenie korzyści płynącej z włączenia szachów w proces edukacji i zainaugurowanie projektu, którym mogą zostać objęte szkoły powiatu cieszyńskiego.


Na konferencji, która odbędzie się 18.01.2018 r. o godz. 9:00 w sali konferencyjnej Zamku Cieszyn przy ul. Zamkowej 1 będzie mowa m.in. o walorach edukacyjnych i wychowawczych nauczania gry w szachy dzieci już w wieku wczesnoszkolnym. Będzie można również dowiedzieć się, jak wygląda nauka gry w szachy w Luksemburgu, Czechach, Słowacji, Niemczech Ukrainie. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych tematyką szachów w edukacji do udziału w konferencji – prosimy o przesłanie mailowego potwierdzenie udziału na adres rhubczyk@um.cieszyn.pl.
Korzyści płynące z nauczania gry w szachy na różnych etapach edukacyjnych doceniła m.in. Unia Europejska. W wydanym przez Parlament Europejskim oświadczeniu czytamy: „(…) szachy są grą dostępną dla dzieci z każdej grupy społecznej, mogą przyczyniać się do osiągnięcia spójności społecznej i realizacji celów politycznych takich jak integracja społeczna, zwalczanie dyskryminacji, zmniejszenie wskaźnika przestępczości czy nawet walka z różnymi rodzajami uzależnień (...), bez względu na wiek dziecka szachy mogą poprawić jego koncentrację, zwiększyć cierpliwość i wytrwałość, a także rozwinąć zmysł twórczy, intuicję, pamięć oraz umiejętności analitycznego myślenia i podejmowania decyzji.”

Zobacz również: